Heeft mijn huisvesting het juiste imago?

Imago houdt niet op bij de positionering van gebieden en terreinen. De uitstraling van de huisvesting ter plaatse is minstens zo relevant. Het is daarom belangrijk om na te gaan wat vastgoed moet uitstralen en hoe dat aansluit bij overige communicatie-uitingen. Bedrijventerrein-uitgever Elba Media verhuisde in april en greep die gelegenheid aan om de drietrapsraket locatie, gebouw, inrichting onder de loep te nemen.

Het is logisch dat je eerst objectief naar je vraagstuk kijkt: hoeveel vierkante meter, welke locatie, wanneer beschikbaar, wat voor prijscategorie, hoeveel parkeerplaatsen, et cetera. Maar uiteindelijk zijn het de emotionele criteria zoals identiteit die de doorslag geven, want alle alternatieven op de shortlist voldoen min of meer aan je rationele criteria. Mensen hebben moeite om aan te geven met welk type huisvesting ze zich willen uiten, maar ze weten wel direct te vertellen welke auto bij ze past. Want die auto geeft je een bepaalde identiteit mee.

Lees verder in het artikel ‘Heeft mijn huisvesting het juiste imago?’ gepubliceerd in het BedrijvenTerrein magazine. (20120601 Elba Media BT03-2012)